خاک سرخ

تولیدی و فروشگاه محصولات سفالی وسرامیکی

خاک سرخ

تولیدی و فروشگاه محصولات سفالی وسرامیکی

چگونه صنایع دستی خود را بفروشیم؟

     فروش صنایع دستی خود را میتوانید در مجموعه نمایشگاه ما و وب سایت خاک سرخ انجام دهید و با استفاده از مخاطبین ما بیشتر و بهتر دیده شوید .
در این مسیر در کنارتان هستیم و میتوانیم با جذب مشتری و فروش محصولات شما و همچنین تامین نمواد اولیه و ابزار کار در کنار شما تولید کنندگان هستیم

مجموعه خاک سرخ

صنایع دستی در واقع مجموعه کاملی از هنرهایی است که با مهارت دست هنرمندان و اساتید ماهر این عرصه طراحی و تولید می‌شوند. معمولا برای ساخت صنایع دستی از مواد اولیه بومی و ابزارهای دستی استفاده می‌نمایند که این امر ارزش و بهای آن‌‌ها را چندین و چند برابر افزایش داده است.

علت نکته‌ای که به آن اشاره شد این است که عموما صنایع دستی علاوه بر اینکه به قرون پیشین و نیاکان باز می‌گردند، مختص به برخی اقلیم‌ها با برخی متریال‌ها نیز می‌شوند.

خوشبختانه کشورمان ایران به سبب دارا بودن تمدن کهن و باستانی و همچنین علاقه‌‌ای که مردم این مرز و بوم به هنر و سنن دیرین بینشان موج می‌زند دارای صنایع دستی گوناگون در اقصی نقاط خود می‌باشد. با وجود گذر سال‌‌ها و قرن‌‌های متمادی هنوز هم بسیاری از این هنرها زنده و بر اصالت خود استوار باقی مانده‌اند و این هنرها امروزه برای برخی از افراد حتی تحت عنوان شغل نیز به حساب می‌آیند. 

با تمامی این تفاسیر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که همواره برای بسیاری از افراد به‌خصوص آن دسته که ساخت و تولید صنایع دستی را تحت عنوان شغل انتخاب می‌کنند این است که چگونه صنایع دستی خود را بفروشیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چگونه صنایع دستی خود را بفروشیم؟

متداول ترین شیوه‌ های فروش صنایع دستی

فعالیت در زمینه صنایع دستی، همواره دغدغه‌های خاص خود را به همراه دارد، بنابراین باید عاشق این شغل باشید تا بتوانید چالش‌‌های احتمالی و موانعی که ممکن است در طول مسیر پیش رویتان قرار بگیرد را با تدابیری سیاست مدارانه و با حوصله پشت سر بگذارید.

یکی از مهم‌ترین نوع این چالش‌‌ها، فروش محصول به علاقمندان هنرهای سنتی است. همواره بسیاری از هنرمندان و تولیدکنندگانی که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند، به دنبال بهترین راه برای عرضه محصولات خویش به مشتریان و علاقمندان صنایع دستی می‌باشند تا بتوانند سازه نهایی خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارند برخی از راه‌های احتمالی در راستای عنوان ذکر شده به شرح ذیل می‌باشد.

بازاریابی مستقیم صنایع دستی

یکی از روش‌های ساده و ابتدایی برای فروش صنایع دستی این است که شما علاوه بر ایفای نقش هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی، در نقش بازاریاب نیز شروع به فعالیت نمایید. این روزها بسیاری از هنرمندان ماهر و خوش ذوق کشورمان، وظیفه فروش و بازاریابی محصولات تولیدی خویش را، مستقیما خود بر عهده می‌گیرند.

آن‌ها به تمامی مراکز و فروشگاه‌هایی که امکان فروش صنایع دستی در آن‌‌ها وجود دارد مراجعه نموده و محصول خویش را به صورت مستقیم به مشتریان معرفی می‌کنند.

ممکن است در میان افراد و فروشگاه‌هایی که به آن‌ها سر می‌زنید، بارها و بارها با پاسخ “نه” مواجه شوید، اما این موضوع نباید باعث ایجاد دلسردی برای شما گردد. باید جستجو را آن قدر ادامه دهید تا مشتریان واقعی و علاقمندان به هنر خود را پیدا کنید.

نکته‌ای که به آن اشاره شد نه تنها در مورد فروش صنایع دستی بلکه در باب بسیاری از مشاغل صدق می‌کند، پس این گزینه را جزء معایب نشمارید بلکه جزء خصایل بازاریابی به‌حساب بیاورید. 

راه اندازه وب سایت و فروشگاه آنلاین صنایع دستی

خوشبختانه این روزها به لطف فضای مجازی، دسترسی به مشتریان و علاقمندان به صنایع دستی، آسان‌تر از قبل شده است.

با راه اندازی یک وب سایت یا فروشگاه آنلاین صنایع دستی می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشتریان خود تعامل برقرار نموده و شروع به فروش صنایع دستی خود نمایید. این روش یکی از قابل اعتمادترین و سریع‌ترین روش‌هایی است که این روزها بسیاری از افراد از آن برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند.

اگر به‌خوبی برای وب سایت و فروشگاه صنایع دستی خود محتواهای مناسب و مخاطب‌پسند تولید کنید موتورهای جستجوگر گوگل به دیده شدن سایت شما در نزد مشتریان کمک فراوانی خواهند کرد و پس از مدت زمان نه چندان طولانی، فروش شما آغاز از این طریق آغاز خواهد شد.

فروش صنایع دستی در شبکه های اجتماعی

این روزها نمی‌توان منکر نقش مهم شبکه‌های اجتماعی در زمینه خرید و فروش کالا و خدمات شد. بر مبنای آمارها و اطلاعات به دست آمده، بسیاری از افراد اوقات فراوانی از شبانه روز خود را در شبکه های اجتماعی سپری می‌کنند.

خوشبختانه راه اندازی یک پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام، هزینه‌ای برای شخص ندارد و اگر به صورت مداوم در این شبکه‌ها فعالیت کنید، پس از گذشت مدتی مشتریان واقعی خود را پیدا خواهید کرد.

در شبکه‌های اجتماعی، تنها کافی است هنر خود را به مخاطبان واقعی به شکلی زیبا نمایش دهید و از تجربه فروش صنایع دستی خود لذت ببرید.

فروش صنایع دستی در نمایشگاه‌ ها

نمایشگاه‌‌ های صنایع دستی، از جمله بهترین مکان‌هایی هستند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام به فروش صنایع دستی خود کنید. این نمایشگاه‌ها به صورت فصلی و دائمی برگزار شده و موقعیت بسیار خوبی برای هنرمندان خوش ذوق و ماهر کشورمان پدید می‌آورند تا بتوانند آثار خود را به نمایش بگذارند .

این نمایشگاه‌ها معمولا در مراکز خیریه، بازارچه‌ها، پارک‌ها و در هنگام جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شوند. با کمی تحقیق و پرس‌وجو می‌توانید از زمان و مکان نمایشگاه اطلاعات دقیقی به دست آورده و محصولات خویش را برای عرضه به مشتریان آماده کنید.

سازمان میراث فرهنگی، همواره تقویم نمایشگاه‌ های صنایع دستی را در وب سایت این سازمان ارائه می‌نماید و شما می‌توانید از طریق آن تقویم، به نمایشگاه صنایع دستی مراجعه نموده و به صورت مستقیم با مشتریان خویش تعامل برقرار کنید.

راه اندازی دفتر کار مجازی برای فروش صنایع دستی

یکی از شیوه‌های جدیدی که این روزها بسیاری از افراد از آن برای فروش صنایع دستی خود استفاده می‌کنند، راه اندازی یک دفتر کار مجازی است.

تجربه نشان‌دهنده آن است که دفتر کار مجازی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای دفتر کار سنتی به شمار می‌رود. زیرا در این شیوه، نیازی به پرداخت اجاره بها، قبوض مختلف، حقوق پرسنل و … وجود ندارد و شما می‌توانید با استفاده از یک خط تلفن ثابت، برگزاری ویدیو کنفرانس و استفاده از منشی مجازی، به بهترین شکل ممکن محصولات خود را به فروش برسانید.

این روش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی به شمار می‌رود که از سرمایه کافی برخوردار نیستند و به تازگی میخواهند قدم در این مسیر بگذارند.

آنچه باید برای فروش صنایع دستی بدانید

یکی از اصلی‌ترین بخش‌‌های تولید صنایع دستی، معرفی محصول به مشتریان و دیده شدن است. اگر شما زیباترین هنرهای سنتی و دستی کشورمان را تولید نمایید، اما آن را به مشتریان عرضه نکنید، مسلما محصول شما دیده نمی‌شود و این امر باعث ایجاد دلسردی برای شما می‌گردد.

یک هنر زمانی ماندگار شده و ارزش آن برای همیشه حفظ می‌شود که به دست علاقمندان و مشتریان واقعی خویش برسد بنابراین شما علاوه بر فعالیت در حوزه تولید صنایع دستی، باید در حیطه بازاریابی و فروش نیز با قدرت هر چه تمام‌تر به فعالیت مشغول و در این حوزه علم کسب کنید.

ممکن است این امر در ابتدا کمی سخت باشد، اما بدون شک با کوشش و تلاش بسیار، در حیطه فروش نیز قدرتمند خواهید شد و توانایی ارائه محصولات خویش به مشتریان واقعی را پیدا خواهید کرد. تنها کافی است تلاش کنید و صبورانه به این مسیر ادامه دهید تا نتایج دلخواه برایتان حاصل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد